tisdag 19 augusti 2008

Nordisk New Englandstil

Norska Slettvoll som snart öppnar upp en filial i Stockholm har fantastiskt inspirerande möbler och inredning i vad jag kallar för "nordisk" New Englandstil. Det är ungefär den känslan vi försöker skapa på ön.

måndag 21 juli 2008

Foto: Malena. Pionknopp med massa Ernst på,
( Ernst är det nya oficiella ö-namnet på myror. Kommer från pappas dåliga hörsel och framför allt dåliga engelska. Vi sa att vi hade "ants" i köket men pappa trodde att vi sa "Ernst")

Efter fyra dagar i Helsingland så får vi äntligen vara på vår ö ett par dagar igen. Kom igår och stannar tills imorgon då det är dags att bege sig till Göteborg.

Igår blev det bara slappt filmtittande på vår nyinköpta DVD. Oj, vad vi är high tech här ute nu!! TV,dator,internet och stereo. Nu är det bara telefoni som saknas och om jag känner M rätt så har vi snart det med :)

Idag började morgonen med att jag upptäckte att jag hade urinvägsinfektion. Så efter frukost var det bara att bege sig in till Östervåla och besöka Vårdcentralen. Väl på plats efter lämnat prov fick jag veta att det inte fanns någon tillgänglig doktor som kunde läsa av provet och att vi fick åka hem och vänta på att någon skulle ringa på eftermiddagen. Nu hann vi knappt hem till ön förrän det ringde en doktor och sa att det fanns antibiotikarecept att hämta ut. Mycket irriterande!!!! Det tar ju liksom lite tid att ta sig in till Ö-våla, båt+bil. Han kunde inte förstå vem jag pratat med som sa att det inte fanns någon som hade tid. Men hur som helst så har jag iallafall fått min antibiotika nu, så med hjälp av den och tranbärsjuice hoppas jag att det här snart ska gå över. För det är inte kul!

I förmiddags var vädret underbart. Låg och slappade på en madrass på verandan. Men nu på eftermiddagen har det varit en hel del blixtar och dunder. För att inte tala om allt regn som har öst ner. Visst är det skönt med sol. Har inte blivit så mycket solande på sistone, men det var faktiskt lite mysigt med busvädret. Vi låg båda på soffan och läste. //Malena

onsdag 16 juli 2008

Vid regnbågens slut........

.................finns det en skatt!!

Vädret på ön har varit minst sagt ombytligt de
senaste dagarna. Sol och varmt ena stunden för att sedan övergå till jordens störtregn. Denna vackra regnbåge blev resultatet av detta väder. Det finns en till regnbåge utanför men den är så svag att
den inte
syns på bild.
Så nu är det bara att sätta på sig dykardräkten och börja leta. För vid regnbågens slut finns det ju en skatt! Tur för oss att skatten finns i toften :)

Besök

I Lördags kom syster Jenny och hennes Fredrik på besök. Efter att ha varit ute på klättersemester i tre veckor avslutade dom sin resa hos oss på Toften. Vi åt fantastisk gott på kvällen! Till efterätt blev det den lite ovanliga men väldigt goda kombinationen av dumleglass och Jägermaister. Det var tänkt att den flaskan skulle räcka hela sommaren men......
// Malena

Äntligen semester

Foto: Malena (gräslök på Isle of toften)

Semestern har börjat helt fantastiskt! Vi startade i Fredags med att fira in semestern med fantastisk plockmat och gott vin på Plock i DB gallerian i Uppsala. I Lördags åkte vi ut till ön och har varit där sedan dess. Väldigt bra start på fyra underbara veckor!
Posted by Picasa

måndag 7 juli 2008

Snoke

Vi har ett väldigt rikt djurliv på ön. Ialla fall vad det gäller fåglar.
Men vi har faktiskt en alldeles egen Snoke också. Vi ser honom inte så ofta men det är riktigt trevligt att ha honom där.
Han verkar leva ett skönt liv på ön.

Första gången vi träffade honom låg han och gassade i solen på rygg med en paraplydrink.
Vi har också sett honom simma över till grannön för håll igång med brudarna.

Men första pris tog han nog nu senast i helgen...
Hade vi vetat, hade vi aldrig gett honom Sombrerohatten och slängt åt honom lite vin på kvällen.
Vi fick inte en blund i ögonen!!

Snoke dansade salsa hela natten lång med sombrerohatten på sniskan!!
Fy, vad det såg ut efter hans partynatt!! Fick städa hela dan!
Snoke såg vi inte röken av, han låg väl och sov ruset av sig i vassen....
Tur för honom!

Snoke har lovat att ställa upp på bild vid ett nyktrare tillfälle.

Midsommar -08

Bellyflopps från bryggan

Lata grabbar!!

Ingen midsommar utan kärlek!!

Det blev kräftor en kväll....

.....och grillat en annan..

Nåja... en del godis blev det ju också